lørdag 19. juli 2014

Jeg har vært på loppemarked...

...og kommet hjem med nødvendigheter som dette...

Min venninne, Hanne fant et lite Figgjo-serveringsfat i mønsteret Marie - lysegrønt. Jeg ble lysegrønn av misunnelse og la hemmelige planer om å rane henne en gang hun var litt uoppmerksom.

Nå når jeg har fått vasket og polert nyervervelsene mine merker jeg misunnelsen er litt mindre. Ingenting kan vel være vakrere enn årgangs-sandkakeformer på Norgesglass. Viktig at glassene er fra Drammen, kun de har denne nyelige grønnfargen.


Summary:
I have been spending a week at the beautiful island Smøla (check it out!) where I, among other things, went to a flea market. I found these old cake tins meant for making something we call "Sandkaker" ("Sand cakes") here in Norway. They don't taste very good, although sand is not one of the ingredients, so no one make those cakes anymore. But the tins are awesome :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar