fredag 14. september 2012

En husmor skryter uhemmet av sine bragder


Denne uken har jeg demontert en bikini, malt trehvite saker kullsorte og tatt imot svenske fibermontørmennesker med denne sveisen:

Bikinirester holder håret på plass. 

Siden jeg er en effektiv kvinne med stor interesse av at hjemmet til enhver tid ser plettfritt ut (det skal innrømmes at jeg av og til glimter til med litt ironi), så var det på høy tid å svinge moppen, samt omøblere litt. Nå skal det sies at jeg ikke er så god til det der med å rengjøre og rydde og sånn. Til mitt forsvar er jeg en blanding av kunstnersjel og livsnyter.
Jeg er best på å sitte i sofaen, merke bokser med DYMO (<3) og sortere alle de der usorterbare småsakene som akkumuleres på mystisk vis<3) mens jeg nyter en kopp te. 

Alt har imidlertid en tendens til å eskalere når jeg gjør noe. Slik som at når vinduene skal vaskes, så ender jeg opp med å sparkle, pusse og male alle karmer og lister...sånn når jeg først er i gang.
Ja, jeg skal få den der hjernen scannet så snart jeg har mulighet.

Snekker'n later som om det ikke er "Rydde-/omøbleringsdag i Lekestuen".

I løpet av prosessen fant vi 16 kroner, en tommestokk, åtte hårstrikk og tre grå, særdeles støvete sokker som først fikk meg til å hyle i fistel...jeg trodde det var døde pelsdyr.

I dag har jeg sveipet bort litt støv igjen...og det går opp for meg at jeg muligens har laget meg litt ekstraarbeid ved å ha malt trehvite saker med svart høyblank maling...


Enn så lenge jubler vi for et nogenlunde støvfritt hjem...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar