onsdag 8. januar 2014

Blanke ark på kjøkkenet

Juhuu! For aller første gang rekker jeg være med på en månedsutfordring på NIB.
Jeg fikk nemlig en mistanke for ikke så lenge siden om at til tross for navnet så varer ikke en månedsutfordring en måned, men bare et par dager eller noe sånt. Det var bare å kunne treffe på disse dagene...noe som for meg ikke var så lett siden jeg ikke henger på NIB-sidene hver uke for å si det sånn.


Men nå rakk jeg det...på hengende håret, for jeg er akkurat på vei ut døra. Takk og pris for at jeg kosta det verste av kjøkkenbenkene i går en gang!


Denne månedens utfordring heter "Blanke ark" og utspiller seg på kjøkkenet. En fin måte å sørge for at alle har fått jula ut av huset til rimelig tid. Nå kan jo ikke jeg avsløre at alle de store kassene med julepynt ennå ikke er kommet tilbake til sine plasser i hyllene i kjelleren, men står stablet i stua - like foran trappa ned til kjelleren. Man kan kanskje si det sånn at det er Snekker'n skyld, for han er lissom husets bærer.


Anyway...her er kjøkkenet mitt. Fritt for julepynt. Nå er det kanskje for masse stæsj her til at man kan kalle det blanke ark, men i mitt hode tror jeg at jeg har en minimalistisk stil. Da jeg erklærte dette overfor en venninne av meg lo hun så en liten ulykke var nær forestående.

Men jeg nekter gi meg på at jeg ikke har en minimalistisk stil. Det kunne nemlig vært mye værre. Jeg har en utrolig evne til å ikke kvitte meg med ting. Sikkert ikke sunt, men utrolig kjekt når man plutselig kommer i en sånn situasjon at man behøver en orange bolle utformet som en elefant.


Jeg liker også at ting jeg bruker til daglig står i min umiddelbare nærhet. Det er utrolig lite praktisk å måtte klatre opp i øverste hylle for å hente ned kaffekapsler eller te-poser hver gang man skal lage seg en varm drikke. Ja, også marsmallows da...det MÅ man jo ha i kakaoen.


Hm...det er vel også grunnen til at brødkniven ligger sånn og slenger. Veldig slitsomt å måtte dra ut skuffen for å ta den fram hver gang noen skal skjære brød...


Kjøkkenet mitt er et sammensurium av nytt og gammelt, dyrt og gratis, hjemmelaget og kjøpt. Tilsammen blir det midt i blinken for vårt bruk...sånn cirka.


Summary: 
I'm sorry, but I'm in a hurry and haven't got the time to translate everything. The essens of it all is that I'm participating in a sort of competition...kinda. We just show pictures from our kitchen, so that is what this is; just some pictures from my kitchen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar