søndag 19. januar 2014

Helgepyssel - origami lampeskjermer

Vel, så måtte jeg bare prøve.


Lampeskjermer av papir. Origami style.

"Oppskrift" fant jeg HER.

Nå hadde jeg ikke annet for hånden enn helt ordinært kopipapir i A4-format, og på én lampeskjerm gikk det med to. Et ark utgjorde halvparten av lampeskjermen slik at jeg måtte lime to og to sammen etter å ha brettet dem. Ikke den beste løsningen siden det var litt vanskelig å få det til å sitte sammen til det tørket, men det gikk nå på et vis.

Fordi jeg er en skikkelig pyse når det gjelder lamper og evt. varmeutvikling så har jeg kun noen puslete led-pærer i disse. Jeg er ikke helt sikker på hvor mye varme sammenlimte, helt ordinære kopipapirark tåler.

Summary:
This weekend I made ​​origami lamp shades. 
After folding one sheet of paper, I realized that I also have to fold another one to make a lampshade large enough to fit the lamp. Glued the two sheets together and had some trouble making it as perfect as I wanted it to be. 
I struggled a bit, so I do not think this is a project I want to repeat anytime soon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar