onsdag 11. desember 2013

Når en pepperkakebaker...

Med dette erklærer jeg julebaksten for fullstendig ferdig og unnagjort!
Alle 7 slag er kommet i boks. 
Fordi vi i år er bittelitt sunnere (latere) enn i fjor så har vi bare bakt halve porsjoner. Det er jo begrenset hvor godt en synes det er å knaske på tørre småkaker, så vi baker kun sånne ting vi liker å spise, liker å bake, eller kan putte i fryser'n og gjemme til en hverdag i juni vi er skikkelig lysten på et eller annet søtt og julete.



Pepperkaker baker vi kun fordi vi liker å pynte dem. Også lukter det så godt og julete i huset når vi setter dem fram. De smaker riktignok såpe, men det kan jo være fordi vi ikke gidder lage pepperkakedeigen selv, men kjøper ferdig deig på IKEA. 



En gang kom jeg over en oppskrift som man gjerne kunne lage triple porsjoner av, for den taklet å bli frosset ned og gjemt til neste jul... Så jeg kjevlet ut og laget klart pepperkakehus til julen etter med det samme jeg var i gang. Man kunne jo aldri vite hvor travel neste førjulstid ville bli. 
Jeg husker ennå hvor fantastisk gla' jeg ble da jeg fant ferdige pepperkakehus nedfrosset i fryser'n en dag tidlig i desember.


Å nei! Nå kommer jeg på at jeg har glemt lage smultringer. Jaja, da er det bare å brette opp ermene igjen da... 


Summary:
I am just bragging about all the Christmas cookies I have made...but when writing I suddenly realize I haven't made any donuts. Donuts is a Christmas tradition, so here we go again...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar