søndag 1. desember 2013

Helgepyssel - stjerner...og bittelitt om julekalendre

Jeg er så fantastisk gnien at jeg samler opp ispinnene ungene (hm...kanskje allermest jeg?) etterlater seg på sommeren, slenger dem i oppvaskmaskinen og gjemmer dem på lure steder til en gang man har et desperat behov for...akkurat...brukte ispinner, kun ubetydelig oppsprukket etter å ha blitt kokt i en oppvaskmaskin.


Og i dag, da måtte jeg rett og slett gjøre noe med dette lageret. Av og til kommer det nemlig over meg en slik angst for å bli som de menneskene jeg ser på "Ekstreme samlere", og da må man jo bare ta affære og eliminere litt av alt man gjemmer på lure steder og som en vakker dag kommer til å være utrolig kjekt å ha.

Jeg limte dem sammen, fem og fem, med limpistolen. Kjapt og effektivt.

Også malte jeg alle svarte...sånn for å skjule noe av alt limet jeg sølte.
Simsalabim, da ble det jammen juletrepynt i år også.

Satan, så bra jeg samlet på alle ispinnene altså!


Helt til slutt må jeg skyte inn at det i skrivende stund omsider er blitt 1. desember!

Fryd og glede!

Jeg gleder meg like mye til førjulstiden hvert år. Selve julaften og romjulen er det egentlig ikke så nøye med, den blir alltid et antiklimaks, men førjulstiden, ah, den er så fantastisk vidunderlig. Nå er det sosialt akseptabelt å kunne slenge rundt seg med julegardiner, julebrus, julefilm og alskens glitter og glamour.

Så da tillater jeg meg å slenge med et bilde av husets julekalendre, som i år er blitt plassert i gangen. Jeg fant ut at de passet så bra der.


Summary: Thanks to my unique ability to hoard, I have a great collection of popsicle sticks. This weekend I glued them together, into stars - and painted them black...of course.
Christmas ornaments - check!
And as you can see, the childrens advent calendars - check!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar