onsdag 12. juni 2013

Veranda makeover - del 1

Så tar et nytt prosjekt form. Denne gangen er det verandaen som står for tur. Som dere ser er gulvet en smule preget av tidens tann. Gulvet har engang blitt lakket, men den er flere steder blitt helt slitt av. Snekker'n gikk derfor ned på kne og startet prosessen med å fjerne lakken som fortsatt var igjen slik at vi på en måte kan starte helt fra begynnelsen.
Underveis råder unntakstilstand på verandaen. Møbler står her og der uten mål og mening og alskens verktøy flyter ukontrollert. Spisebordet og alle stolene er flyttet til sikkert lagringssted enn så lenge, men mine hjemmelagede oppstammede plastikktrær står, som dere ser, og koser seg i sola.
 Lakk fjernes med varmepistol og malingsskrape. Natingen viser seg heldigvis å takle behandlingen.
 Bare tusen kvm igjen ... sukk!
Min rolle oppi dette prosjektet? Jeg ligger på pallesofaen og ser på, mens jeg syter over at musikken er for høy og irriterende så hodepinen får hodeskallen min til å eksplodere. Snekker'n har nemlig fått uteanlegget koblet til iPoden, noe som i utgangspunktet er strålende, men som jeg ikke helt klarer nyte ennå.

Summary:
Yet another project outdoors. This time it's the porch that gets a makeover. The old floor lacquer is now in the process of being removed. A job that takes a looong time. But I should be very happy, because it is Snekker'n who are doing all the work. I'm just on the couch, complaining and whining.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar