søndag 9. juni 2013

Helgepyssel - merkelapper

Fordi jeg alltid roter så mye at kjøkkenet er fyllt til randen av all mulig dritt til enhver tid, så er det dessverre ikke så god plass til alt det burde vært god plass til.

Heldigvis er jeg den heldige eier av en overbygd veranda på nesten 40 kvm, så da får jeg plass til litt av hvert der ute i stedet.

Dette gjelder blant annet spannene jeg bruker til oppsamling av plast og metall som skal til resirkulering.

Fordi spannene er klin like, og jeg har svekket korttidshukommelse så må disse merkes. Hater når jeg går ut med nyvasket plastemballasje og løfter av lokket til metall-spannet. Mai gad! Et helt lokkløft til ingen nytte! Argh!

Altså, nå kommer jeg omsider til poenget.
Merkelapper til spannene lages av dette:

De der hvite lappene er en forhenværende lamell fra trepersienner, saget opp i passende størrelse og påstemplet bokstaver (som den observante leser også kanskje allerede har lagt merke til).

Limte sammen med en limpistol og knytte fast på spannene med skinnsnorer.



Jeg er meget fornøyd, og håper jeg aldri mer går på et "forgjeves lokkløft" igjen.


Summary:
This weekend I have made labels for my resirkulation pails.
As you can see the buckets are exactly alike, and I'm often wrong when I throw plastic and metal in them. 
Argh! I hate to be wrong!
Well, now the pails are labeled and everyone is happy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar