fredag 7. juni 2013

Klesvask og dirty talk


For en tid tilbake kjøpte jeg store mengder tavleklistrelapper på Søstrene Greene. De har vel ikke gjort annet enn å ligge i den berømmelige skuffen merket "Kjekt å ha" i noen måneder nå, men så fikk jeg endelig brukt dem.

På to flasker.
Fra IKEA.
Til hele 19 kroner stykket.


Ja, jeg skriver på engelsk når de har kortere ord og jeg ikke har stor plass å skrive på. Pegs gikk akkurat, Klesklyper var det ikke engang håp for.

Jeg liker at ting er på G i klesvaskesonen,
Her for en tid tilbake hadde vi en litt uheldig klesvaske-insident. Min kjære vasket klær og hadde i den forbindelse stappet klær, som jeg hadde arkivert som "Fortsatt sosialt akseptabelt rent", inn i vaskemaskinen. Han er ikke helt kjent med arkiveringssystemet mitt som stort sett utøves over store deler av gulvet på soverommet, eventuelt er han ikke helt enig i systemet og derfor ignorerer det. Jeg liker ikke at andre enn meg vasker klærne mine for da har jeg ikke kontroll. Enkelte ting behøver å bli tatt hånd om med silkehansker, og det er ikke sikkert andre kan klesvasketriksene jeg kan. Han påstår selv at siden han er 11 år, 6 måneder og 4 dager eldre enn meg så kan han alt jeg kan litt bedre enn meg...
Yeah right!
Resultatet av at Snekker'n vasket klærne mine ble jaffall at jeg powerwalket rundt i raseri og ropte stygge ting til alle som var i nærheten (Snekker'n), for jeg skulle jo selvfølgelig ha på meg akkurat det som da lå og svømte i såpevann bare for å demonstrere at han hadde gjort en alvorlig feil. Han burde jo sett at det var reine klær, men dessverre er han en blind faen!
Heldigvis har vi evnen til å bruke sånne episoder til vårt felles beste, så når jeg nå ber:
"Si noe skikkelig naughty til meg da, Snekker'n!"
Så sier han:
"Jeg skal vaske ulltøyet ditt på 60 grader, di f§@&#!"


Helt til slutt slenger jeg med et bilde av vaskemiddelflaskene etter at Lille-Hetty har vasket badet. Undres på om ikke litt aggresjon er kanalisert via tavlelapper. Fantasktisk om disse også kan han terapeutisk effekt.

Summary:
In the bathroom I have marked the bottles and containers I keep the fabric softener, detergent and pegs in. 
And then I told my norwegian readers a rather long history about one time Snekker'n washed my clothes. Quite exciting story, but not exciting enough that I bear translate it for you.













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar