søndag 23. juni 2013

Helgepyssel - speil speil på veggen der...

I helgen har jeg pimpet et eldgammelt speil jeg har hatt stuet bort nede i kjelleren.

Dets opprinnelige farge var en slags kremhvit greie, med brune detaljer. Glemte dessverre å ta før-bilde. Blir så ivrig og engasjert når nye prosjekt er på gang at fotoapparat blir glemt.

Egentlig hadde jeg rigget meg til ute for dette prosjektet, men tror dere ikke at akkurat da speilet var dekket av det første laget med spraylakk, så begynte det å regne. 

Snekker'n bærte hele greia inn og slengte det på kjøkkenbordet. Og der lå det fint. 
Veldig bra at Snekker'n truet meg med kniv (nesten) til å spraylakka en liten tisselur på maskeringspappen (ironi). Om man ser godt på den så ser den litt ut som en liten blomst, så jeg tror jeg bare bestemmer at det er det det skulle være. Det er så barnslig å tagge pikker på ting.


Så fant jeg fram stempel og maling som er ment å skulle feste på glass.


Underveis lærte jeg at det er svært vanskelig å ta bilder av bokstaver som er stemplet på speil... Legg godviljen til så ser dere at det står "mirror mirror on the wall, who is the fairest of them all".
Færdi!
Og nå har jeg ikke tid å skrive mer for Snekker'n og jeg skal rigge oss til i sofaen for å se oss selv på tv. Jeg er med i et helt sekund, mens Snekker'n bare er generelt tøff en og en halv time til ende. Vurderer popcorn til eventen...


Summary:
This weekend's crafts has been to paint an old mirror, and to stamp a quote on the glass; Mirror mirror on the wall, who is the fairest of them all... 
Quite suitable for a mirror I think.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar