søndag 15. juni 2014

Helgepyssel - "bake" cupcakes med nål og tråd

Helt ut av det blå har jeg fått fullstendig sydilla. Det er år siden sist, så nå utnytter jeg moduset mitt til de grader. Jeg har siden siste sydille vært veldig flink til å akkumulere mengder med tekstiler, så her var nok å ta av da dilla meldte seg. Nå henger et par kjoler, ulike bunadsdeler og diverse annet på rekke og rad. Jeg har inntatt furtebua på heltid og forsøker i tillegg å rydde meg vei gjennom stablene med halvferdige prosjekt fra gamle dager.

Slik kom jeg over disse. Det er cupcakes, sydd av ulike tøyrester. Påbegynt i 2009 - ferdigstilt i 2014...


Kanskje har også du lyst til å dekorere omgivelsene med noen søtsaker? 
Da kan du gjøre som dette. 
Begynn med å sy sammen to remser av ulikt tøy. Jeg brukte 8 cm brede remser.

Deretter klipte jeg ut en slags cupcakeform av dette tøyet, som dette...

Brettet dobbelt, rette mot rette og sydde rundt, unntatt helt nederst...

Så vrengte jeg dem, og limte på litt stasj...med limpistol.

Så var tiden inne for å fylle dem med vatt og sy igjen åpningen nederst. Her tråklet jeg først sammen før jeg sydde for hånd - det blir penest, men det går helt greit å sy med symaskin her også.

Så limte jeg (fortsatt med limpistol) en treperle på toppen. Denne plasserte jeg slik at det fint gikk an å tre en tråd gjennom. Denne tråden danner opphenget til cupcaken.

Ferdig!

Summary:
This weekend I have been trying tidying up my arts and craft room. Then I found these "cupcakes" that I started to sew back in 2009. For the time being I just love spending time by the sewing machine...I think my concrete craze is over, and I got myself a little sewing craze instead...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar