søndag 9. mars 2014

Dots vs. Pucks

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har stått og strøket på en Dot. Dere vet de der knaggene fra Muuto. Og hver gang har jeg tenkt, nei, det er ikke helt sånn jeg har lyst på ... bare nesten.

Og sånn er jeg vel generelt. Jeg ser masse fint, MEN det hadde vært ennå finere (synes jeg) om det istedet bare var laget litt sånn eller slik.

Vel, nå har jeg da tatt knaggsaken i egne hender.

Og her kan jeg introdusere mine selvlagede Pucks

De er perfekte for meg som best liker litt sånn harde kanter og bittelitt røffere uteseende.
Det er ikke store forskjellen, men for meg utgjør det alt. Av navnet skjønner dere at jeg er sterkt inspirert av ishockey. Og jeg kan innrømme at jeg først vurderte benytte ishockey-pucker.

Etter å ha sett i plankehaugen så fant jeg ut at en puck kan jeg jo lett lage selv ... med hullsag, drill, et gammelt kosteskaft og noen skruer. Ja, også må man jo ha litt sparkel og maling til den siste finishen da.

Så sager man bare ut det man behøver, og maler det et strøk før man monterer det opp på veggen. Deretter sparkles hullene hvor skruene sitter slik at overflaten på pucken ser helt glatt ut. Og dermed er alt klart for litt maling.

Her er bilde av nysparklede pucks

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke fikk puck-ideen tidligere.



Summary:
This weekend I made myself some hooks for the bedroom wall. Strongly inspired of Muuto and their Dots, but mine are called Pucks :-) They are supposed to look like those pucks they use when playing hockey.

2 kommentarer:

  1. Så tøft med kulene du har hengt på lufteluken!
    God søndag :-)

    SvarSlett
  2. Takk :-) Skiftet ut den gulnede nylonsnoren som hang der med en skinnsnor, og tredde trekuler på, samtidig som jeg malte tavlen på veggen

    SvarSlett