onsdag 19. desember 2012

Om en gardin og de store spørsmålene i livet

I dag fikk jeg omsider sydd og hengt opp en gardin foran det merkelige, lange vinduet i toppen av trappa ned til kjellerstua. Vinduet har jeg fra før "pyntet" med frostefolie sånn at jeg ikke lenger skal kunne se detaljer av hva som skjer ute på verandaen. 

Dette skjedde etter at de lokale håndballguttene i en periode var ganske aktive i å løpe opp på verandaen og spionere inn vinduet for å se om de var så heldige å få et glimt av Lille-Hetty. At jeg ble hysterisk skremt av å se hormonelle smågutter klistret til vindusruta er mildt sagt. Mulig jeg har mentale seinskader når jeg tenker meg om... 

Anyway...i dag grep jeg altså de ferdig tilklippede og vaskede bitene med hvit lin som hadde hengt over trappegelenderet en god måned allerede. Tiden flyr jammen meg fort når man utsetter ting.

Jeg gjorde bare sånn...

...også sydde jeg to streker og hengte den opp.


Fordi jeg liker rufsete ting så gadd jeg ikke sy pene kanter, men lot tøyet bare beholde sine rå klippekanter med tråder som stritter i hytt og pine.

Midt i denne krevende sy-prosessen tikket en sms inn. Det var en venninne som tok  kontakt for å spørre hvor mange poteter jeg helt hypotetisk spiste om jeg fikk servert kalkun.

Når slike spørsmål dukker opp må man bare la sy-tøy være sy-tøy en stakket stund og kalle inn til ekstraordinært familieråd.

Etter litt tankevirksomhet fikk jeg resonnert oss fram til at jeg spiser 2 poteter.

Hvor mange poteter spiser du?!

Nå er jeg litt småspent, for jeg har en mistanke om at jeg kanskje muligens blir invitert på middag en dag.

Har nå vasket et bord som jeg nå har hengt til tørk... 
Det er vel unødvendig å si at dette siste er et uferdig prosjekt som jeg nå krampaktig skal forsøke ferdigstille før vi skal feire jul.
Og når jeg nå ser dette bildet så vet vi plutselig hvor badevekten gjemmer seg. Mulig jeg har gjemt den selv i et uggent øyeblikk...

Summary: Today I have made a curtain for the little window in the living room. When finished I washed an old coffee table so it can be painted. But before it can get some paint, it has to be dry...

1 kommentar: