søndag 17. november 2013

Helgepyssel: Et gammel brett blir...eh...fortsatt gammelt.

I dag ber jeg dere hovedsaklig legge merke til brettet glassene med iskaffe står på. 
Er det ikke herlig styggvakkert?


 Det er opprinnelig et gammelt, og ganske slitent metall-brett som var dekorert med sånne malte blomster og masse rosa farge, men som jeg i helgen valgte vaske i kokende vann med masse krystallsoda. Ikke bare blir brettet skinnende rent, det blir også kvitt all fargerik dekor.


 Denne gangen gjorde jeg det med overlegg, men det skal sies at metoden jeg brukte ble oppdaget ved et uhell. Da hadde jeg funnet en kjempefin gammel kakeboks som jeg ville desinfisere og vaske skikkelig før jeg satte den i mine egne kjøkkenhyller. Plutselig var den vakre, hvite kakeboksen med de skjønne bokstavene på framsiden bare helt skinnende blank...


 Beklager at jeg er så dårlig på før-bilder. 
Det brettet var så ille at det virkelig ville vært morsomt med et før-bilde, men jeg fant et bilde på det O'så fantastiske internettet (på Epla)... 
Bare forestill dere at alt det gule og grønne er forskjellige rosafarger, og katten egentlig er en samling blomster. 
Akkurat sånn var det! 
Litt...


Oppskrift på min fantastiske iskaffe
Til 2 porsjoner:
1 pose kaffe mocha fra Organo Gold
1 pose vanlig svart kaffe fra Organo Gold
(disse blandes i tilsammen to dl kokende vann)
12 isbiter
6 kuler vaniljeis 
2 ts kokosolje
(om man heter Mette og har regelmessige mareritt om kokosolje så kan denne sløyfes)
Kjøres i blender til alt ser fortreffelig ut.
Slurp og nyt!



Summary: 
This weekeds craft: I found an old tray decorated with paintet flowers and shit. 
The size of the tray was perfect for serving an afternoon refresment, but it looked like...eh...something NOT very beautiful. So this weekend I made real hot water with some kind of caustic in it...and voila: A clean silver colored tray :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar