onsdag 17. april 2013

Leker i solnedgang

Her en kveld kom jeg på en lek. "Hvem ville du vært om du ikke hadde vært den du faktisk er?"

Snekker'n ville vært Paul McCartney.
Jeg er gla' han ikke er det, for jeg synes ikke Paul McCartney er særlig sexy. Liker heller ikke tanken på å skulle dele livet med noen som har hatt hun der grusomme golddigger'n med protese heller. Hun lignet så innmari på en hest, og jeg synes jo hester lukter like ille som ... eh ... vel, hest. Kommer ikke på noe som lukter værre i farten.

Men så var det min tur.
Og jeg ville jo vært James Bond.

Men vet dere, til tross for at jeg lissom fant på denne leken denne aktuelle kvelden så gikk det ikke an for meg meg som kvinne å være James Bond! Snekker'n kom plutselig på at han skulle gjøre mytteri i leken, og tredde denne regelen nedover hodet på meg.
Det var det to grunner til at jeg ikke kunne være James:
Han er mann og jeg er kvinne. Ubetydelig detalj spør du meg.
Han er fiktiv, jeg er reell. Også ubetydelig mener jeg, siden hele leken bare er tull.

Det hele endte med at jeg ville være Astrid Lindgren. Litt motvillig først, men etter å ha tenkt meg om er jeg skikkelig stolt av å ha valgt henne. Jeg ville være en forfatter når jeg ikke fikk være resultatet av en forfatter. Det vanskelige lå i å finne en kvinnelig forfatter. Leser sjelden bøker av kvinnelige forfattere lenger. De serverer stort sett svada og det er jeg selv en mester på å produsere. Jeg leser kun Agatha Christie og Astrid Lindgren. Og ingen slår vel Lindgren.

Men nok om tull og fjas!
For nå er det vår.
Og det er ikke bare bare.
Man må nemlig plante ting.
Jeg går i år som i fjor for en god blanding av ulike chili. Og noen få tomatplanter...sånn for at det er så godt å småspise på hele dagen. Jeg er god på småspising.
I tillegg til planting så bør man vaske vinduer. Og sørge for at julegardinene er tatt ned og erstattet med passende alternativ.
Også bør man sørge for at neonfargede vårsko er innkjøpt.

Summary: 
In this blog post I first bored my Norwegian readers with a long story about a homemade game I invented. Snekker'n and I argued about who we would choose to be if we could NOT be ourselves. 
Snekker'n wanted to be Paul McCartney, but when I chose to be James Bond he suddenly decided I couldn't because James is a fictional man and I'm a real life woman. I had to be the author Astrid Lindgren in the end.

Then I boasted of having planted tomatoes and chili, washed windows and taken down the Christmas curtains...and bought myself a pair of neon coloured shoes.

I really hope someone will be impressed.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar